Szakértők szerint az emberi agy arra van kitalálva, hogy gyermekként tudat alatt elsajátítson komplex kommunikációs formákat. A későbbi nyelvtanulás mindössze üres utánzata annak, amire gyermekként képesek vagyunk.

Biológiai szinten a gyermekek olyanok, akár egy szivacs – magukba szívnak minden információt, ami körülöttük van, és ugyanez vonatkozik a komplex kommunikációs rendszerekre. A Kaliforniai Egyetem szakértői szerint a pubertás korban véget ér ez a korlátlan kreativitás, és a későbbi életszakaszokban nyelvtanulási képességünk mindössze üres utánzata annak, amire gyermekként képesek vagyunk.

Dr. Paul Thompson, a Kaliforniai Egyetem neurológia-professzora szerint egy nemrég tett felfedezés igazolja, hogy a gyermeki agy a nyelvtanulásra specializálódott; hat éves kor és kamaszkor közt az ember olyan egyszerűen tanul meg egy komplex kommunikációs rendszert, mint ahogyan felnőttként egyszerű ritmusokat, dallamokat jegyez meg. Ez a képesség állítólag 11 és 15 éves kor közt szűnik meg, eddig kell spontán módon megtanulni a lehető legtöbb nyelvet, mert később ugyanez a művelet már összehasonlíthatatlanul több időt és erőbefektetést igényel.

A kutatók ráadásul rájöttek, hogy gyermekként azért is egyszerűbb a nyelvtanulás, mert az adott kommunikációs közegben sokkal egyszerűbb azonnal áttérni a gyakorlati használatra. Néhány éves gyermekként nem kell komplex nyelvtani szerkezetek használatát megérteni, és egyszerűbben lehet másokkal kommunikálni elvont fogalmak nélkül, miközben egy felnőttől már elvárt a nyelvtanulás során, hogy azonnal a “felnőtt világ” teljes nyelvtani készletét alkalmazza, és elvont fogalmakban gondolkozzon. Ezzel szemben a gyermekek absztrakt gondolkodás nélkül gyorsabban tanulják a nyelvet, és egy adott életkor után a párhuzamos nyelvi készség organikus módon képes fejlődni, felépíteni az absztrakt gondolkodás kifejezéséhez szükséges nyelvi készletet.

A kutatók emellett arra a következtetésre juttottak, hogy a gyermekek valójából jóval több időt fordítanak nyelvtanulásra, mint azok a személyek, akik felnőttként kezdenek idegen nyelvet tanulni. A gyermek tudat alatt tanulja az idegen nyelvet, amikor idegen nyelvi környezetben hallja a beszédet. Ugyanilyen módon akkor is tanul, amikor alszik. Mindez különösképp a vegyes házasságokban feltűnő jelenség, ahol a két nyelvet beszélő szülők és vegyes társaságú óvoda okán a gyermek több évi előnyre tesz szert a nyelvtanulás terén.

http://www.hidfo.ru/2018/06/gyermekkent-konnyebb-a-nyelvtanulas/