vút

Kínai hitelből újítják fel a Budapest-Kelebia vonalat. Kilométerenként hárommilliárd forintra jön ki az Alföldön keresztülfutó vasúti pálya, amihez még nagyobb hídra sincs szükség.
500 milliárd forintért, kínai hitelből újítanák fel a Budapest és Kelebia közötti, alig használt vasútvonalat – írja a Napi.hu. A parlament kormánypárti többsége csendben fogadta el az erről szóló magyar-kínai kormányközi egyezmény törvénybe emelését. A sík terepen futó pálya költsége minden eddigi vasúti beruházásnál nagyobb lenne.
A sínszakasz a Budapest-Belgrád vasútvonal része. A jelenleg egyvágányú, lassújelekkel alaposan teletűzdelt pályát kétvágányúsítanák a szerb fővárosig, és 200 kilométeres óránkénti sebességre építenék át, de az egyéb műszaki berendezések miatt valójában 160 kilométeres sebességre lenne alkalmas.
A kínai kormány egy „vasúti selyemút” részeként újítaná fel egészen Pireusz görög kikötővárostól Budapestig a vasútvonalakat. Azonban ha a szerb, bolgár, görög területen meghiúsul a beruházás, az a magyar fejlesztés megtérülését is veszélyezteti. A parlamenti vitában elhangzott, hogy nem készült, vagy legalábbis nem nyilvános a megvalósíthatósági tanulmány, így azt sem tudni, megtérül-e egyáltalán valaha a beruházás.
A beruházás költsége kilométerenként 3 milliárd forintra jön ki, pedig a vonal az Alföldön futna végig, és se völgyhídra, se alagútra, de még folyami hídra sincs szükség. A kínai hitelre a magyar állam vállalna garanciát, így a kínai fél nem viselne érdemi kockázatot.
(24.hu)
Bal-Rad komm: “…500 milliárd forintért, kínai hitelből…kilométerenként 3 milliárd forint…hitelre a magyar állam vállalna garanciát…”
-Summázzuk: fajlagosan ISMÉT A VILÁG LEGDRÁGÁBB valicsodáját létesítjük.
Ez a valamicsoda valójában jó lesz, ha a felébe kerül. A másik fele a “zsé”!
“A projekt túlárazását jelezheti a dél-balatoni vasút felújítási költsége is: a Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti, 52 kilométeres, uniós támogatásból finanszírozott beruházást a Népszabadság értesülése szerint a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó R-Kord, valamint a V-Híd és a Swietelsky hármasa építheti. A szakasz hasonlóan sima – nincs érdemi szintkülönbség a Balaton-parton sem -, a tervek szerint az egyvágányú villamosított pályát felújítják és egy második vágányt építenek, csakúgy mint a kelebiai vonalon. A győztes ajánlat a mérnökárnál 19 milliárddal forinttal magasabb, 72 milliárd forint lett. Így a kiválasztott cégek kilométerenként 1,4 milliárd forintért építik a dél-balatoni vasutat, ami fele a Ferencváros-Kelebia várható fajlagos bekerülési költségének.”-írja a napi.hu
Tulajdonképpen nem lennénk meglepve, ha a kivitelezők között fölbukkanna a szakmai polihisztor-Lőrinc koma is!
A hitelt úgyis a magyar állam fizeti vissza! Azaz: MI!