Égi édesanyánk könnyező figyelmeztetése után következik a Nagy Figyelmeztetés, majd 100 nap olyan keresztényüldözés, amilyen még nem volt a világon, aztán elragadtatva a 4 év alattiak és a mennybe tartozók, a többiek haladnak az utolsó ütközet felé

Armageddon nyomában

Armageddon nyomában

Blöff volt Döbrögiék mentőállomásos kampányígérete is!

2015. január 29. - Andre Lowoa
Orbán Viktor miniszterelnököt a humántárca jelentése napokon belül szembesíti azzal, hogy valójában nem épültek meg azok a mentőállomások, amelyek elkészültét tényként jelentette be tavaly márciusban, a választási kampányban. Az erre szánt uniós pénz egy része viszont elúszhat.
A korábbi ígéretek szerint 22 új mentőállomást kellett volna építeni az előző ciklusban és további hatvanat felújítani. Ezek megtörténtét Orbán Viktor be is jelentette tavaly márciusban. Valójában azonban mindössze egyetlen új mentőállomás készült el, ez a Tolna megyei Bátaszéken, és mindössze 13 felújítása történt meg.
A programra 2009-ben 11 milliárd forintot kapott Magyarország uniós forrásokból. Ha 2015 novemberéig, a támogatási ciklus végéig nem sikerül a beruházásokat befejezni, elvész a pénznek az a része, amit eddig nem költöttek el, a programot akkor már csak az Országos Mentőszolgálat költségvetéséből lehetne finanszírozni. Szakemberek lapunknak azt mondták: ha a programot az elmúlt három évben nem sikerült befejezni, akkor nagyon valószínű, hogy a hátralévő kilenc hónap sem lesz elegendő erre.

meá

Ma Magyarországon több mint 1100 olyan település van, ahol esélyük sincs az ott élőknek – mintegy másfél millió embernek –, hogy baj esetén 15 percen belül kiérjen hozzájuk a mentő.
A sürgősségi ellátásban ez a 15 perc az elfogadott nemzetközi normaidő – ez az az időtartam, amelyen belül a beavatkozás, az esetleges újraélesztés sikerrel járhat. Ha a hívástól számított egy percen belül kigördülne is a legközelebbi állomásról a mentő, a Baranya megyei Kórós lakóinak például 46,5 percet, az ófalusiaknak 36,5 percet kellene várniuk. (Ebbe a megyébe három új mentőállomást is terveztek.) Hasonlóan lassan juthat el a segítség a Bács-Kiskun megyei Kunmadaras vagy Hercegszántó lakóihoz: nekik 37-38 perc az a legrövidebb idő, amennyit a legkedvezőbb esetben is várniuk kell a sürgősségi ellátásra.
Ezt az áldatlan helyzetet orvosolná az uniós projekt az új mentőállomások megépítésével és a felújításokkal. A program indításakor az érintett önkormányzatok ingyenes telket adtak a 22 új állomás megépítéséhez. A következő két évben nem történt semmi. 2012 szeptemberében Mártai István, az Országos Mentőszolgálat akkori főigazgatója egy pécsi szakmai rendezvényen bejelentette: 2013 végére elkészül a 22 új mentőállomás, és 60-at felújítanak. Továbbá 200 új mentőautót vásárolnak, melyből 44-et az új állomásokon, a többit az ország egyéb helyein állítják szolgálatba. A főigazgatót viszont előbb menesztették, mint hogy ezt a tervét valóra válthatta volna.

meá

Lapunk úgy tudja: a kormánypárt kampánystábja a 2014-es országgyűlési választás előtt sorra szervezte volna az új állomások átadó eseményeit, ám miután egy sem készült el, maradt a „kampányduma”. Az őszi önkormányzati választás előtt viszont néhány helyen, köztük például Zalalövőn, sikerült az alapköveket letenni, de ezeken a helyeken sem biztos, hogy határidőre lezárul a munka: itt – egyebek mellett – régészeti feltárás is lassítja a folyamatot.
Néhány helyen megvan már az építési engedély, és zajlik a közbeszerzési pályázat az építők kiválasztására. Abán például már áll a szerkezetkész épület, valamikor tavasszal akár be is fejezhetik. Sásd polgármestere, Rabb Győzőné lapunknak azt mondta: minden reményük megvan arra, hogy novemberig az ő településükön is elkészül az új mentőállomás. Itt a kivitelezési terveknél tartanak, igaz, egyszer már lejárt az építési engedély, de az építési hatóság már meghosszabbította. Februárra kiválaszthatják az építő céget is. Hasonló a készültség Bábolnán is. A többi település esetében viszont még alig történt valami.
Arról a nyár elején számoltunk be, hogy sok helyen azért is késett a kivitelezés, mert az OMSZ megcsúszott a számlák kifizetésével. Nem jutott időben a megbízási díjához az egyik tervezőiroda sem, amely a fizetési nehézségek miatt visszaadta a megbízást. Úgy tudjuk, a programból való kilépése négy-öt állomás megépítését biztosan késleltetheti.
(NOL)
süti beállítások módosítása