Az amerikai üzletemberek kezdenek megszabadulni ukrajnai kitettségeiktől, annak ellenére, hogy a Fehér Ház hivatalosan támogatja Kijevet és Soros György országos befektetéseket ígért az ukrán kormánynak. A Bank of New York Mellon eladta összes részesedését a posztszovjet országok legnagyobb repülőgépmotor és gázturbina gyártójában, a Motor Szics vállalatban, ennek eredményeként a cég amerikai tulajdonhányada 10,55%-ról 1,23%-ra csökkent.
Az International Financial Reporting Standards szerint 2013 volt az utolsó nyereséges év a vállalat számára, akkor 1,3 milliárd hrivnya profitot könyvelhettek el, ennek nagy része orosz megrendelés volt. 2014-ben az Oroszországi Föderáció azonban bejelentette, hogy 3 évig nem finanszírozza az ukrán repülőgépmotorok gyártását. Ennek oka, hogy a kijevi atlantista kormány megpróbált a nyugati országok kedvében járni, és betiltotta az orosz védelmi iparral folytatott együttműködéseket.
A Motor Szics vállalat a posztszovjet országok legnagyobb, repülőgépmotor gyártását végző vállalata, amely az Mi-2, Mi-8, Mi-17, SC-226, AN-70, AN-124, AN-140, AN-148 és Jak-130 számára gyártott hajtóműveket. A vállalat az orosz megrendelések híján veszteségessé vált, és az amerikaiak ígéretei ellenére nem kapnak több megrendelést, ami egyik pillanatról a másikra több ezer munkahelyet szüntethet meg.