A United Launch Alliance (ULA) cég több amerikai vállalattal szerződést írt alá, amely alapján egy új generációs, folyékony üzemanyaggal működő rakétahajtóművet dolgoznak ki. Feltételezhető, hogy ez a hajtómű helyettesíti majd az orosz RD-180 motort – olvasható a vállalat honlapján.
Vajon miért kell az "új" motor?
Talán csak nem szakadtak meg az oroszokkal a kereskedelmi kapcsolatok ezen a téren?
Vagy rájöttek, hogy mindig csak a másodvonalas fejlesztéseket dobja Oroszország piacra?
Bolond is volna a legjobbját kiárúsítani, hiszen akkor már egy kis ráfordítással a felvásárló "konkurencia" is azt fejlesztené tovább. Ez így működik. Az ULA azt tervezi, hogy 2014 őszére kiválaszthatja a megfelelő hajtómű-koncepciót és a kivitelezőt. Az első indítást 2019-re tervezik.
Washington arra számít, hogy továbbra is együttműködik még Moszkvával a Nemzetközi Űrállomás programjában 2020 után és kész tárgyalásokat is folytatni erről – jelentette ki Sean Fuller, a NASA űrrepülési programjának igazgatója. A helyzet komikuma a közbülső ukrán helyzet megoldása. A Roszkozmosz szövetségi űrügynökségben hivatalosan nem kommentálták a NASA képviselőjének szavait. Egy a nevét nem vállaló – de magas beosztású forrás az űrügynökségtől - személy közölte, hogy még nem döntöttek véglegesen a nemzetközi űrállomás kérdésében, hogy valóban nemzetközi lesz-e a későbbiekben. „Az USA-nak el kell gondolkodnia a világban betöltött és még betöltendő szerepéről, ha továbbra is versenyben akarja tartani magát a jövő kérdésében” – tette hozzá az orosz űrügynökség eme forrása.
Gölöncsér Miklós