Égi édesanyánk könnyező figyelmeztetése után következik a Nagy Figyelmeztetés, majd 100 nap olyan keresztényüldözés, amilyen még nem volt a világon, aztán elragadtatva a 4 év alattiak és a mennybe tartozók, a többiek haladnak az utolsó ütközet felé

Armageddon nyomában

Armageddon nyomában

“…kiegyenlítődnek az ukrán katonai erők és felkelők közötti erőviszonyok”

2014. július 08. - Andre Lowoa
Az ukrán katonai repülőgéppark a szemünk előtt „olvad el”. A repülőgépeket nem csak a felkelők semmisítik meg – július 2-án leszállás közben lezuhant egy Szu-25 csatarepülőgép a dnyipropetrovszki repülőtéren.
Június 11-én Tatyana Csornovol, az ukrán korrupcióellenes hivatal vezetője kérdésre úgy nyilatkozott, azok után, hogy több ukrán katonai helikoptert lelőttek vagy megrongáltak, jelenleg mindössze 10 működőképes forgószárnyas van a rendszerben. Csornovol beszélt arról is, hogy néhány civil társaság, amelyek az Ukrán Légierőtől béreltek 26 helikoptert azokat nem juttatták vissza, holott a forgószárnyasok nélkülözhetetlenek a megtorló műveletek végrehajtásához.
Június végén az ukrán védelmi minisztérium azzal a kéréssel fordult az „Ukrajna helikopterei” céghez, hogy a 16 bérbe adott Mi-8MT helikoptert a vis major helyzet miatt mielőbb juttassa vissza. Június 24-én a felkelők lelőttek egy Mi-8 katonai-szállító helikoptert. „Ez volt a tízedik helikopter, amit katonáink semmisítettek meg”, mondta akkor Sztrelkov. Ezen kívül, június 21-én, a Harkovi területen lezuhant az ukrán rendkívüli helyzetek minisztériumának Mi-8 helikoptere.
A „Repülésbiztonsági Hálózat (Aviation Safety Network – ASN) weboldalon, amely a repülőbalesetek nyilvántartásával foglalkozik, megtalálhatóak az ukrán katonai repülőgépek listája is. Azt lehet mondani, hogy megbízható forrásról van szó: az ASN információinak legnagyobb részét hivatalos forrásokból – az adott ország hatóságától – szerzi be.

Ukrán Légierő

Az incidensekkel kapcsolatos információk nem rögtön azok bekövetkezése után jelennek meg az oldalon, csak miután minimum három különböző forrásból megerősítést nyernek. Az oldal statisztikája szerint a konfliktus eddigi ideje alatt egy Szu-24, egy Szu-25, két An-30, egy An-2, egy Il-76, egy Jak-40 (polgári) repülőgép lett megsemmisítve. Ami helikoptereket illeti; az oldal adatai szerint összesen nyolc Mi-8 és Mi-24 semmisült meg, míg további öt forgószárnyas súlyosan megrongálódott.
Március közepén készítettek egy jelentést az ország hadseregének helyzetéről Alexander Turcsinov számára, aki akkor Ukrajna ideiglenes megbízott elnöke volt. A jelentés nagyon rossz állapotokról számolt be; az Ukrán Légierő 507 harci repülőgépet és 121 harci helikoptert számlál, amelyeknek mindössze 15%-a képes a levegőbe emelkedni, hadrafogható. Ugyanakkor az is kiderül a beszámolóból, hogy „alacsony a repülőszemélyzetek kiképzettségi szintje harcfeladatok végrehajtására, mindössze 10%-uk hajtott végre ilyen jellegű feladatot”.

Il-76

Vladiszlav Surigin katonai szakértő véleménye szerint napjainkban mindössze 50 olyan repülő eszköze van az Ukrán Légierőnek, amelyeket harci feladatban képesek bevetni. Adatai szinte pontosan megegyeznek az ukrán elnök számára készítette jelentésben foglaltakkal, aki hozzátette, hogy az elkövetkező négy hónapban további 50 repülő eszközt tudnak majd hadrafoghatóvá tenni. Ezek között éppen úgy megtalálhatóak vadászrepülőgépek, mint bombázók és helikopterek.
Az adatok arra engednek következtetni, hogy Dél-kelet Ukrajnában a felkelők az ukrán harci repülőerők egyötödét, egynegyedét megsemmisítették. A szakértő úgy véli, hogy a légierős veszteségek miatt kiegyenlítődnek az ukrán katonai erők és felkelők közötti erőviszonyok. „Az első napokban a légierő folyamatosan hajtott végre légicsapásokat. Napjainkban ez a tevékenység már csak szórványos, és nincs komoly ráhatásuk a hadműveletekre. Az ukrán pilóták folyamatos légvédelmi zónákban kell a repüléseiket végrehajtaniuk, aminek következtében csökken a légicsapások pontossága”, – mondta Surigin.
(jetfly)
süti beállítások módosítása