Facebooknál dolgozó tudósok több mint 600 ezer felhasználó hírfolyamát manipulálták, mert arra voltak kíváncsiak, hogy ez miként hat az érzelmeikre. Vizsgálataikban módosították a bejegyzések megjelenítését szabályozó algoritmusokat, mégpedig úgy, hogy megváltozzon a pozitív és a negatív kifejezéseket tartalmazó bejegyzések aránya. Kiderült, nagyon egyszerű befolyásolni az érzelmeinket...
A Facebook egy hétig elemezte a manipulált felhasználók következő bejegyzéseit, hogy azokban megnőtt-e a pozitív vagy a negatív tartalom. Ezzel választ kaptak arra, hogy a közösségi hálózat milyen mértékben képes befolyásolni az emberek hangulatát. A pszichológusok örülhetnek, mert a Facebookon látottaknak kimutatható hatása van, és a felhasználók átadják egymásnak az érzelmeiket. Kiderült, nagyon egyszerű befolyásolni az érzelmeinket.
Érdemes végigolvasni a Facebook felhasználói szerződését, amit a regisztrációval mindenki elfogad. Ebben az áll, hogy a vállalatnak joga van hozzáférni a weboldalán közzétett információkhoz, és azokat felhasználni. A használat céljainak többsége a hirdetésekkel kapcsolatos, de az adatelemzés, tesztelés és kutatás is engedélyezett.
A tanulmány szerzői kihangsúlyozzák, hogy gépi elemzést végeztek, tehát a személyes információkat ők nem olvasgatták. Adam Kramer, a PNAS tudományos lapban közzétett tanulmány vezető szerzője korábban azt nyilatkozta, azért csatlakozott a Facebookhoz, mert a közösségi portál adatbázisa a világ eddigi legnagyobb kutatási terepe.
(index)