Elfogyott a román vasút pénze, ezért több mint kétezer dolgozóját rúgja ki a társaság.
A leépítés a teherszállító részleget érinti, amely már évek óta veszteséges. Az IMF azt javasolta a kormánynak, hogy váljon meg a vállalattól.
A most elbocsátás előtt álló több mint 2000 dolgozó munkaviszonyának megszüntetéséről már tavaly novemberben döntés született, ám február helyett csak most hajtják végre a leépítést.
Mircea Cosea gazdasági szakértő szerint a privatizáció nem jelente megoldást a vállalat helyzetére, mert tovább folytatódnának az elbocsátások, ráadásul egy értékes vállalat idegen kézre kerülne.
A román állam egy stratégiai befektetőnek adná el a vállalat többségi részvénycsomagját. Tavaly meghiúsult a magánosítás, mert a meghirdetett tender nyertese, a megszabott határidő lejártáig nem fizette ki a szerződésben megállapított 202 millió eurós vételárat.
Románia tavaly szeptemberben kötött újabb kétéves futamidejű elővigyázatossági típusú hitelszerződést az IMF-fel, amelynek értéke 4 milliárd euró.
Forrás: hirado.hu