Az elektromos járművek nagy népszerűségnek örvendenek a távol-keleten. A BYD (Build Your Dreams) kínai elektromos járművekkel foglalkozó cég csak idén március hónapban 600 elektromos buszt szállított le a pekingi város közlekedési vállalatnak, és további 1200 elektromos buszra kaptak előjegyzést Dalian várostól. Mindez annak köszönhető, hogy útmutattó jelleggel a kínai kormány sikeresen felismerte a nagyfokú iparosítással járó környezetkárosodást, és jelenleg is dolgoznak a környezetbarát megoldásokon.
Ilyen megoldások egyike volt a Pekingben szolgálatba állított elektromos buszok 2008-ban, azóta a buszparkot jelentősen bővítették is, hasonló léptékben, mint a fennt említett 600 járműves bővítés. A BYD most 400 taxit és további 1800 buszt szállít le szintén Peking városnak. A kínai vezetés környezetbarát technológia iránti elkötelezettségét jól jelzi, hogy mostmár nemcsak a tömegközlekedésre, hanem az egyéni üzletszerű személyszállítása is fókuszálnak, hiszen a taxik, mint minden nagyvásosban, Pekinben is egész nap mennek, ezért nagy részét adják a károsanyag-kibocsátásnak.
A BYD ETaxik már szállításra készen.
A BYD azonban itt nem áll meg, hanem bejelentették a további zéró emissziós buszok mellett a személyautók legújabb, tisztán elektromossággal működő rendszerét is.
BYD külső töltőállomás...
...és a BYD E6 modell töltése.
Az EBusz, immáron csak elektromos meghajtású busz 200km megtételére képes egy töltéssel, a gyártó szerint az akkumlátora 12 év alatt mindössze 20%-ot veszít a kapacitásából. Ez a gyártó elmondása szerint egy vas-fosztfát kombinációjú akkumulátor megoldásnak köszönkető, ami a BYD fejlesztése, és megállapításuk szerint 100% környezetbarát. Ezek persze nagyon vonzó adatok, de a távol-keleti technológiai megoldásokat figyelembe véve az eddigi tapasztalatok alapján könnyen elképzelhető, hogy az új járművek tartani is tudják ezeket a paramétereket illetve ígéreteket.
BYD új EBusza egy környezetbarát megoldásokat népszerűsítő reklámon.
Az E6 fantázianevű személyautójuk amellett, hogy egy töltéssel 300 km megtételére képes, magát a töltési procedúrát képes 2 óra alatt befejezni. Emellett az autó 140 km / órás sebességre képes, ami nyilván nem arra való, hogy a sztrádán száguldozzunk vele, de ha a közlekedési sebességlimitek betartása mellett akarunk eljutni valahova, arra bőven elegendő. Az akkumulátor szintén a buszoknál említett megoldás.
Nagy Kálmán