Égi édesanyánk könnyező figyelmeztetése után következik a Nagy Figyelmeztetés, majd 100 nap olyan keresztényüldözés, amilyen még nem volt a világon, aztán elragadtatva a 4 év alattiak és a mennybe tartozók, a többiek haladnak az utolsó ütközet felé

Armageddon nyomában

Armageddon nyomában

Egy kalap alatt a régiós légtér a Balti-tengertől a Fekete-tengerig

2013. november 07. - Andre Lowoa

Stratégiai együttműködési megállapodást írtak alá a Balti-tengertől a Fekete-tengerig terjedő térség tíz országának légiforgalmi irányító szolgálatai egy regionális együttműködési platform létrehozásáról – közölték az aláíró szervezetek csütörtökön.

A HungaroControl Zrt. kezdeményezésével létrejött megállapodást Ausztria, Bulgária, Csehország, Horvátország, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Románia, Szlovákia és Szlovénia léginavigációs szolgáltatóinak vezérigazgatói írták alá Szófiában. A jelenlévők megerősítették, hogy Bosznia-Hercegovina légiforgalmi szolgáltatójának vezetője következő, 2014 januárjában megrendezendő találkozójukon csatlakozik az együttműködéshez.

A közlemény szerint a három funkcionális légtérblokk területét teljesen lefedő, GATE ONE elnevezésű stratégiai szövetség célja elősegíteni az európai légiforgalmi irányítás hatékonyságának növelését az együttműködésben résztvevő szolgáltatók menedzsmentjének fokozottabb együttműködése révén, továbbá biztosítani a régió országainak erőteljesebb, koordinált érdekképviseletét az európai döntéshozatali folyamatokban.

A Balti-tengertől a Fekete-tengerig terjedő légtér az európai kontinens egyik legfontosabb kapuja: ez a térség szolgálja ki az észak-déli és a kelet-nyugati irányban áramló légi forgalmat, összekötve az Európai Unió központi és északi országait, valamint az ázsiai kontinenst és a közel-keleti térséget.

Az európai légiforgalmi irányítás aktuális folyamatai abba az irányba mutatnak, hogy a régió hasonló helyzetben lévő légiforgalmi szolgáltatói úgy tudják érdekeiket hatékonyan érvényesíteni, ha szorosabbra fonják együttműködésüket a stratégiai (és regionális szinten értelmezhető operatív) vonatkozású kérdések egyeztetésében, illetve ha a térséget érintő szakmai ügyekben konszolidált álláspont kialakítására és erőteljesebb érdekérvényesítő tevékenységre törekszenek.

A GATE ONE platform létrehozói leszögezik: támogatják az Egységes Európai Égbolt létrehozását az európai légiközlekedés és az iparági szereplők versenyképességének fokozása, a gyorsabb és kényelmesebb légi közlekedés és az iparág által okozott üvegházhatás csökkentésének elősegítése érdekében. Ugyanakkor megjegyzik, hogy a légiforgalmi irányítás reformja során kerülni kell a túlszabályozást és az iparág szereplőit sújtó bürokratikus terheket.

Az Európai Bizottság Egységes Európai Égboltra vonatkozó célkitűzése tekintetében az egyezmény aláírói rámutatnak arra, hogy a jogszabálytervezet több elemében további pontosításra és megalapozottabb indoklásra szorul, továbbá hogy az új intézkedések bevezetése előtt több időre van szükség a reformok várható hatásainak és az alkalmazott eszközök használatának elemzéséhez.

A három funkcionális légtérblokk (Baltic FAB, a Danube FAB és a FAB CE) teljes légterét lefedő GATE ONE stratégiai platform létrehozói felhívják a figyelmet a léginavigációs szolgálatok közötti együttműködés új, regionális és a funkcionális légtérblokkok határain átnyúló formáinak szükségességére, a különböző rendszerek átjárhatóságának megteremtésére.


MTI

süti beállítások módosítása