A brit Tesco több száz kijelzőt szerelt fel üzleteire, hogy szkennelje vásárlói arcát, miközben azok sorban állnak. Az üzletlánc célja, hogy megállapítsa vásárlói korát és nemét. Erre azért van szükség, hogy a hirdetők azonnali visszajelzést kapjanak hirdetéseik hatékonyságáról. Ezzel hatékonyabbá tehetik a megjelenő reklámokat.
A kor- és nemösszetétel alapján azt is meg tudják határozni, hogy különböző napszakokban kik járnak vásárolni és így csoportosítani a hirdetéseket. Az energiaitalos reklámok például a reggeli csúcsidőben mehetnének, a reggeli roham után hirdetnék a női magazinokat.
A Tesco a tévékbe épített kamerával figyelné a vásárlókat. Természetesen azonnal megjelentek az ellenzők, akik a vásárlók személyiségi jogait féltik. A Tesco azonban azt mondja, hogy csak a nemre és az életkorra kíváncsiak, nem tárolnak semmilyen más adatot, nem ismerik fel az embereket...
(lica, index)