Égi édesanyánk könnyező figyelmeztetése után következik a Nagy Figyelmeztetés, majd 100 nap olyan keresztényüldözés, amilyen még nem volt a világon, aztán elragadtatva a 4 év alattiak és a mennybe tartozók, a többiek haladnak az utolsó ütközet felé

Armageddon nyomában

Armageddon nyomában

NE ÖLD MEG MAGAD! NE EGYÉL BIFIDUSZOS JOGHURTOT!

2013. április 08. - Andre Lowoa

Ne vedd, ne edd! Egészséges, könnyű és finom. Így kínálják azokat a magyar boltokban kapható gyümölcsjoghurtokat a hazai piacon, amelyekről megdöbbentő megállapításokat tett a napokban a Tudatos Vásárlók Egyesülete. Ezeknek a termékeknek egy jelentős részében állításuk szerint ló- és marhacsontból, illetve állati kötőszövetekből származó zselatint, továbbá egy élősködő tetűfaj nőstényének porítmányából kivont színezéket találtak a környezetvédők. A diétás joghurtként árult finomságok pedig a zöldek vizsgálata szerint tele vannak cukorral. Az egyik forgalmazó által felkért Tej Terméktanács későbbre ígért választ a kritikákra. Egészséges gyümölcsjoghurtok? Lerántották a leplet! Gyümölcsjoghurtokat vizsgált a Tudatos Vásárlók Egyesülete. nem mindegyik az, aminek látszik! A hazai boltokban kapható gyümölcsjoghurtokat és gyártóikat egyaránt mérlegre tette a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) legutóbbi vizsgálatában. A joghurtot egészséges termékként tartja számon a közfelfogás, főleg, miután a reklámok szerint kalciumban és fehérjében gazdag, segíti az emésztést, vagy épp a fogyókúrázóknak ajánlott. Tényleg ilyen egészséges, tényleg ilyen jó? A Tudatos Vásárlók Egyesülete tesztjében összesen 15 gyümölcsjoghurtot vagy „annak látszó élelmiszert" értékelt. A vezető piaci márkák közül 13 gyümölcsjoghurt, egy gyümölcs ízű joghurt („Könnyű és finom") és egy tejtermék (Danonino) került a TVE nagyítója alá. Az Egyesület három bio minősítésű és négy fogyókúrázóknak szánt terméket vont be a vizsgálatba. A termékeket a TVE összesen 11 (környezetvédelmi, táplálkozástani és fogyasztóvédelmi) szempont alapján értékelte. A szempontok között szerepelt többek között, hogy a termék tartalmaz-e aromát, édesítőszert, élőflórát, mekkora a cukortartalma, feltüntették-e rajta a tápértéket, milyen messziről szállítják, milyen a csomagolása. A Tudatos Vásárlók szempontjai alapján első helyen a Zöldfarm biojoghurt, második helyen a Cserpes Műhely joghurtja, harmadik helyen pedig a német Andechser Natur biojoghurt végzett. A vizsgált termékek közül a TVE szerint a legkevésbé szerencsés választás a Jogobella light és a Müller 0,1%-os joghurtja, illetve a Seraph 0,1% gyümölcsjoghurt és a Danonino tejtermék. Mivel a joghurt a fogyókúrázók kedvelt terméke, a termékek szénhidrát-tartalmát laboratóriumi vizsgálattal mérette be a TVE. Különösebb szabálytalanságot nem találtak, s bár négy terméken nem feltüntették fel a szénhidrát-tartalmat, a többi esetében a mért eredmények a csomagoláson feltüntetettnél alacsonyabbak voltak. Ugyanakkor elgondolkodtató, hogy 100 g, tehát nem egész egy pohár termékben átlagosan másfél teáskanál cukornak megfelelő szénhidrát található. Különösen szemet szúró a Müller 0,1% „diétás" joghurt, amely 2,1 teáskanálnyi cukrot tartalmaz. Mindezek alapján ezek a termékek inkább az édességek közé illenek, s kevésbé az egészséges élelmiszerek közé. Emellett a reklámokban azt sem szeretik felsorolni, hányféle vitatott hatású élelmiszer-adalékanyag (így több esetben kármin vagy aszpartám) kerül még a joghurtos pohárba az alapanyagokkal együtt. Érdemes tehát tanulmányozni kedvenc joghurtjaink címkéit. A legtöbb hulladékot termelő csomagolása a Danonino tejkészítménynek volt. Azon túl, hogy 50 grammonként külön dínómintás dombornyomású pohárban árulják a terméket, még a gyerekeket célzó, fogyasztásösztönző állatfigurás (sorozat!) műanyag jégkrémes pálcika is található a csomaghoz ragasztva. Külön műanyagba csomagolva. Fogyasztóvédelmi szempontból egy csomagolás volt félrevezető: a Jogobella light joghurt fél centis talpazaton áll, így a polcon nagyobbnak tűnik a pohár térfogata, mint amekkora valójában. A teszt során fény derült még arra is, hogy - számos pirosas színű gyümölcsjoghurtban (pl. Müller 0,1%, Kyr, Milli, Activia, Könnyű és Finom) előfordul az E120-szal jelölt kármin nevű színezék. Ez az anyag, amelyet a fügekaktuszokon élősködő bíbortetű nőstényeinek porítmányából vonják ki, allergiás reakciókat válthat ki. - a gyümölcsjoghurtokban található gyümölcsöket hozzáadás előtt hőkezelik, így azok aroma- és vitamintartalma lecsökken. - a sok gyümölcsjoghurtban megtalálható zselatin a húsipar és a bőrgyártás melléktermékeként, a szarvasmarha és a ló csontjából, illetve kötőszövetéből előállított anyag. A teszt részletes eredményei A Tudatos Vásárlók szempontjai alapján a legjobb, legetikusabb márka a Varga bio, a Zöldfarm bio és a Virágoskút lett. Az etikus, felelős gyümölcsjoghurt-gyártók rangsorában a legkevesebb pontot a Friesland (Milli, Oké!), a Danone és a Zott (Jogobella, Früchtegut) kapta. A teljes cégrangsor Tudatos Vásárlók Egyesülete Én is ettem Egészséges, de csak a reklám szerint A Foodwatch német fogyasztóvédelmi szervezet folyamatosan górcső alá veszi azokat a termékeket, melyeket félrevezető szlogenekkel reklámoznak. Az emberek jóhiszeműen abban a tudatban fogyasztják például az Actíviát vagy a Kinder tejszeletet, hogy ezzel tesznek valamit az egészségükért. A magasabb ár pedig inkább meggyőző erővel bír, hiszen azt gondolják sokan, a jótékony és valós hatás miatt emelkedik ki a többi közül árban is. Második helyezett a Danone Actívia lett. A Danone termékét mindenki ismeri, sőt még azt a bizonyos kimondhatatlan nevű baktériumot, a bifidus actiregularist is többé-kevésbé minden televízió néző megtanulta már, ami minden reklámszpotban mintegy varázsszóként hangzik el. A Danone reklámjai, reklámarcai azt sugallják, hogy egy egészséges, magára valamit is adó nőnek, ezt kell ennie. A reklámkampány elismerésre méltó, hiszen annyira képes beszuggerálni a vásárlókba a csodatévő hatást, hogy még azok is ezt veszik le a polcról, akik nehezen engedhetik meg maguknak. A valóság pedig nem ilyen barátságos. Az Actívia sokkal többe kerül, mint egy sima natúr joghurt, hatása mégsem jobb egy fokkal sem. Semmiféle emésztési zavart nem képes gyógyítani, sem pedig megelőzni jobban, mint a hagyományos társai. A vásárlók pusztán ezt a hatalmas marketingkampányt kénytelenek megfizetni és nem a benne rejlő csodát. Az e gészséges étkezéshez senkinek nincs szüksége Actíviára. Brit és amerikai tudósok egymástól függetlenül jutottak arra az eredményre, hogy a Danone termékeiben található Bifidusz eszenzisz függőséget okoz. Négy hét folyamatos fogyasztás után a Bifiduszos joghurt elhagyása - főleg a gyermekekre, öregkorúakra és legyengült szervezetűekre nézve- akár halálos eredménnyel is járhat. Először egy baltimore-i gyermekorvos figyelt fel arra, hogy hirtelen sok kis betege lett. Először influenzára gyanakodott, de később a gyermekek hallucinálni kezdtek, depresszióba estek, elvonási tünetekkel küzdöttek. Sok kutatás után derítette csak ki, hogy egy franciaországi fuvarossztrájk miatt a Bifiduszos joghurtot szállító kamionok nem jutottak el időben a baltimore-i boltokba. Így jutott eszébe, hogy alighanem a Bifiduszos joghurt, illetve annak hiánya lehet a baj okozója. A National Healthcare kutatói patkánykísérletek során kizárólag Bifiduszos joghurtot etettek az egerekkel. Amikor a joghurt adagolását teljesen abbahagyták, az egerek idővel láthatóan egyre idegesebbek lettek, kis mancsukat könyörögve nyújtogatták a Bifiduszos tálka felé. Négy hét után már egy patkány sem volt közülük életben. EZ BIZONYÍTÉK arra, hogy nemcsak a cigaretta- és kólagyárak, hanem már a tejipar is függőség létrehozásával kényszerít bennünket az ő termékeinek fogyasztására! Azt is bebizonyították, hogy a Bifiduszt E3423-mal, E314-gyel és E666-tal stabilizálják és színezik, mert egyébként csak marhavérből és -nyálból készített táptalajon lehet tenyészteni! EZEK TÉNYEK! És nem csak Amerikában! Jakupcsek Gabriella a reklámban szájába vesz ugyan egy kanál Bifiduszos joghurtot, DE NEM LÁTSZIK, HOGY azt le is NYELI! Azt már bezzeg nem mutatták, ahogy az "Ennyi!" elhangzásakor azonnal kiköpte az egészet! Bódi Szilvi is csak lóbálta a Bifiduszos kanalat. ŐK TUDJÁK! Mert elmondták nekik! Nagyon nagy botrány lett volna, ha Jakupcsek a Bifiduszhiány miatt összeesett volna a Milliomos adásában! NE ÖLD MEG MAGAD! NE EGYÉL BIFIDUSZOS JOGHURTOT! (Forrás: vitaminsziget.com) NI Hungary Kft. H-4031 Debrecen Határ u 1/A. Telefon: +36 (52) 515 400 Cégjegyzékszám: 09-09-009315 Bejegyezte: Debreceni Törvényszék Cégbírósága

süti beállítások módosítása