Sem előtte, sem utána nem járt több autóbusz az elnöki rezidencia kertjében.
Az Ikarus 1977-ben készítette el a 18,2 méter, vagyis 60 láb, hosszú 286-os típust László Anna tervei alapján. A kocsit kiszállították az Egyesült Államok nyugati partvidékire, ahol bemutatókon vett részt, többek között Los Angelesben és San Fransiscóban. A meggypiros jármű nagy feltűnést keltett ahol megjelent, ugyanis az USA-ban akkoriban szokatlan látványt nyújtottak a csuklós buszok, ezért az amerikai köznyelvben Big rednek, a buszos szakmában pedig, a konstruktőr után, Anna babynek becézték az impozáns járművet.
A Big red San Francisco utcáin
Az Ikarus és a különböző észak-amerikai gyártók együttműködésének köszönhetőnek az Ikarus 286-osból, 1980 és 1988 között összesen 505 darab készült. Az Anna babyből többek között Portland, Louisville, Ottawa, Albany, Millwaukee és Toronto vásárolt.
Ilyen előzmények után az Ikarus vezetése úgy döntött, hogy szeretnék megtartani a tengerentúli piacokat, ezért 1986-ban elkészítették, az akkor új 415-ös amerikai adaptációját, a szélesebb Ikarus 416-ost.
Az egyik első Ikarus 416 San Diego színeiben
Posztunk főszereplőjét, a 18 méter hosszú Ikarus 436-ost a szóló változattal párhuzamosan fejlesztették és 1987-ben szállították ki az USA-ba. Ennek a busznak a műszaki megoldásai, a 286-ossal ellentétben, már nem az amerikai, hanem inkább az európai szemnek volt szokatlan. A 97 férőhelyes 436-os szélessége 2591 milliméter, ami így majdnem tíz centivel volt szélesebb, az alapot adó 435-ösnél. Padlómagassága 740 milliméter helyett 810 milliméter lett. Érdekes volt a busz motorja is, ugyanis egy álló V elrendezésű hathengeres, 12 000 köbcentis, 298 lóerős, kétütemű dízel Detroit Diesel motor dolgozott benne.
Az Ikarus 436
A Buy American Law törvény miatt az állami és önkormányzati beszerzésű buszoknak hatvan százalékban amerikai alkatrészekből kell épülnie, ezért az Ikarus 1989-ben megalapította az Ikarus USA Incorporated nevű céget, amelynek központja Annistonba került. Ettől kezdve az Ikarus 416 és 436 típusok kocsiteste a budapesti Ikarus gyárban készült, de a főegységek beépítése és a végszerelés Annistonban történt. Az amerikai Ikarus gyártás 1992-re a csőd szélén táncolt, ezért az Első Magyar Alap nevű angol bejegyzésű kockázati tőketársaság felvásárolta a céget és létrehozta az American Ikarus Inc.-et. Majd 1993-ban egy teljesen új céget alapítottak a North American Bus Industriest, azaz a NABI-t.